• Temat: Rycerze i księżniczki

          Data: 07.04.2021

          Cele:

          • Doskonalenie umiejętności kodowania informacji.

          • Kształtowanie nawyku mobilizowania się do wysiłku intelektualnego.

          • Kształtowanie odporności emocjonalnej.

             

             

          Przebieg:

          1. Ćwiczenia w liczeniu.
            Dziecko liczy swoje palce, dotykając każdym do policzka, nazywa palce: mały, serdeczny, środkowy, wskazujący, kciuk.
             

          2. Rozwiązywanie zadań.
            Domownik przygotowuje klocki. Mówi zadanie i układa odpowiednią ilość klocków.
            - Czarownica budowała wieżę dla królewny. Jednego dnia postawiła 5 cegieł a drugiego dołożyła 2 cegły. Ile cegieł było razem?
            - Most przez rzekę składał się z 10 belek. 4 belki wpadły do wody. Ile belek zostało?
             

          3. Konstruowanie gry.
            Domownik podaje tytuł gry: „Rycerz i księżniczka” . Dziecko otrzymuje arkusz papieru, na którym narysowane są dwie równoległe linie, mazaki, kredki, klocki do odmierzania płytek chodniczka, kostkę do gry, pionki( mogą być to zakrętki z butelek, ziarna grochu i fasoli). Dziecko przy pomocy domownika wykonuje następujące czynności:
            - odmierza klockiem i rysuje mazakiem płytki chodniczka
            - przy pomocy domownika tworzy napis start na początku chodniczka i napis meta na końcu chodniczka
            - przy napisie start dziecko rysuje rycerza (jeśli nie potrafi może narysować miecz); przy napisie meta dziecko rysuje księżniczkę (jeśli nie potrafi może narysować koronę)
            - wyznacza na trasie miejsca przygód rycerza w drodze do księżniczki, rysując odpowiednie symbole np. spotkanie ze smokiem, duży deszcz, który utrudnia podróż, spotkanie innego rycerza, który pomaga przejść przez las itd.


            Czas na małą rozgrywkę ;)
            Dziecko wraz z domownikiem rzucają na zmianę kostką, liczą oczka na kostce, odliczają odpowiednia ilość pól przesuwając się do przodu. Uwzględniają wszystkie ustalone wcześniej miejsca, w których rycerz przesuwa się do przodu, czeka lub cofa się.
             

          4. Karta pracy, cz. 3, s. 64
            Karta_pracy__cz._3__s._64.pdf

          5. Zabawa ruchowa
            Dziecko ćwiczy na boso. Domownik podaje części ciała, którymi można dotknąć podłogi i tak np. 2 ręce i 2 nogi
            Przykłady haseł:
            plecy i 1 ręka; pupa; 2 kolana i 2 łokcie; głowa i 2 kolana; pupa i 2 stopy; 1 stopa i 1 dłoń itp.
             

          6. „Księżniczka na ziarnku grochu” – słuchanie baśni H. Ch. Andersena. Rozmowa na temat wysłuchanej baśni.
            Domownik czyta dziecku baśń. Jeśli nie ma takiej możliwości załączam linki do audiobooka baśni

            https://www.youtube.com/watch?v=JpCp4u0YAtk